Lucy

indir-30CB-2360-CDB4The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999), The Fifth Element (1997), Leon(1995) gibi filmlerden tanıdığımız  Luc Besson’ın son filmi olan Lucy, başrollerinde Scarlett Johansson ve Morgan Freeman’ın oynadığı, belli açılardan insan beyninin sınırlarını zorlayan bir film.

Öncelikle belirtmeliyim ki filmi çok beğendim. Bu, uzun süredir varoluşun en önemli ilgi alanım olması ve filmin de bir noktadan sonra bu konuya değinmesiyle  ilgili olabilir. Filmin, 1 ay önce okuduğum “Tanrı’nın Formülü” adlı romanla bazı noktalarda benzerlikler taşıması da benim açımdan ilgi çekici oldu. Benim adıma film doyurucuydu. Ama araştırdığım kadarıyla filmin konusunu beğense de işlenişte ciddi eksikler bulanlar da var.

Film, kanına yüksek dozda bulaşan bir maddenin sinir sisteminde yarattığı değişim sonrası, beynini giderek daha fazla oranlarda kullanmaya başlayan Lucy’nin, zamanla acı, öfke, korku gibi bazı duyguları artık hissetmemesine ve kısa süre içinde varoluş ve zaman kavramına dair hemen hemen tüm bilgilere ulaşmasıyla son buluyor. İnsanın beyninin yüzde 10’dan fazlasını kullanmasıyla ortaya neler çıkabileceğini başarılı şekilde anlatan yönetmen Besson’ın, bu konulara fazlasıyla kafa yoran biri olduğunu biliyoruz.

Filmin sonu konusunda ise kafam karışık. Sanki daha iyi bir sonla bitirilebilirdi gibi hissettim. Adeta onca karmaşadan sonra olay fazla basit bir düzeye indirgenmiş gibi bir izlenime kapıldım. Açıkçası izledikten kısa süre sonra, kafada filme dair çok fazla sorun işareti çıkıyor ve insan sanki hemen bir kez daha izlemek istiyor. Ben artısıyla eskisiyle Lucy’den keyif aldım diyebilirim. Bilimkurgu filmlerinin tarihini düşünürsek; bu tarz ciddi soruları ve merakları olan yönetmenlere fazla alışık değiliz. O yüzden her şekilde 90 dakikanıza değer diye düşünüyorum.

Not: Bu yazı 5 Eylül 2014’te Radikal’deki bloğumda yayınlanmıştır.

Bir Cevap Yazın

