En İdeali 14 Kubat

kubatin-14-kubat-14-subat-sevgil-0F82-71C3-826314 Şubat Sevgililer Günü. İlk ortaya çıkışı ve tarihçesiyle ilgili hala kesin olmayan bilgiler mevcut olsa da son yıllarda popülerliği yıldan yıla artan bir gün. Günümüzde ise, sevgililer günü olarak kutlanan bu tarih, dünyada son birkaç yılda tam anlamıyla bir tüketim çılgınlığına dönüşmüş durumda. Şimdi; “eğer sevgiliyseniz her gün sizin gününüzdür yeeaa” demeden önce, olayı bir parça daha derinleştirelim

Sevgililer gününün önemine hiçbir zaman inanmadım. Ama dürüst olmak gerekirse, güne yüklediğim anlam, biraz da o günde sevgilim varsa, sevgilimin yüklediği anlama göre değişti. Yani, içten içe o gün bir şeyler beklediğini hissettiysem, iyi kötü bir şeyler yapmaya çalıştım. Ama gerçekten de karşı taraf bugünün ne kadar saçma olduğunu dürüst bir şekilde bana hissettirdiyse, bir şey yapma konusunda daha farklı projelerim oldu. Ama içten içe, en çok o profile hayran oldum.

En kaba haliyle, kişisel gözlemlerim ve deneyimlerime göre kadınlar bu konuda 3 gruba ayrılıyor.

a)   Bu güne gerçekten değer verenler ve sevgilisinden ya da eşinden bir sürpriz bekleyenler.

b)  Bu günün gerçekten de anlamsız olduğunun farkında olsa da tam olarak sürüden ayrılma cesareti olmadığı için gizliden gizliye beklenti içinde olanlar.

c)  Bugünün tam anlamıyla bir kapitalizm saçmalığı olduğunu düşünüp, sevginin bu şekilde ticari bir noktaya getirilmesini tamamen anlamsız bulanlar.

Bu ayrım elbette belirttiğim gibi en kaba haliyle yapılmış bir ayrım. Benim için her zaman en çekici grup, 3. kategorideki kadın tipi oldu. Çünkü gerçekten de günümüz dünyasında, materyalizmin adım attığımız her yeri sardığı bir iklimde, bu günle ilgili kendi içinde tutarlı ve umursamaz bir analiz geliştirmiş olan insan tipinin önemli olduğunu düşünüyorum.

Son yıllarda iyice popüler hale gelen ve artık itici olma düzeyine erişmesine ramak kalan; “farkındalık” kavramı, bu noktada karşımıza çok belirleyici bir unsur olarak çıkıyor. Sevgililer gününü kutlamak elbette kötü değildir. Ama demek istediğim, bir insan bugüne yüklenen anlamları görüp, bugünün gerçek sevgiyle uzaktan yakından ilgisi olmadığını fark ettiğinde, olay daha farklı bir noktaya geliyor. “E canım ne var ufak sürprizler yapılsa” eşiği aşılmış oluyor.

Yoksa elbette olay bir çiçeğe ya da çikolataya 149 TL vermek ya da lüks bir otel odasını gecesi 799 TL’ye tutmak değil. Olay değerde değil. Olay “E ufak bir sürpriz yapsanız ne olacak ki” eşiğinin de bunlar kadar saçma olduğunu görmek.

O yüzden bugünü kutlamanın en ideal yanı, günü 14 Kubat videosunu izleyerek geçirip; akşam da soluğu sevgilinin yanında almak olabilir. Haydi o zaman.

Not: Annemden yazıyı okuduktan sonra “Sen yine de 3. gruptakilerin de aslında 2’de olduğunu unutma” diye bir hatırlatma geldi. Ne demek istediğini anlıyor ve elbette bu geçişme riskini her zaman aklımızın bir ucunda tutuyoruz 🙂

Not: Bu yazı 14 Şubat 2014’te Radikal’deki bloğumda yayınlanmıştır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s